W dzisiejszym artykule odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania przez Was Agentów ubezpieczeniowych dotyczące procesu sprzedaży polis i obsługi Klientów w Simplea. Znajdziecie tu szczegółowe informacje o tym, jak przebiega zdalne zawarcie polisy, jak zarządzać ofertami i polisami za pomocą Portalu Agenta oraz od kiedy zaczyna obowiązywać ubezpieczenie. Ten zbiór najczęściej zadawanych pytań pomoże Wam sprawnie i efektywnie wspierać swoich Klientów na każdym etapie współpracy.

Jak wygląda proces zawarcia polisy zdalnie? Czy ofertę lub polisę można wystawić lub zaakceptować przez Klienta zdalnie?

Proces zawarcia polisy zdalnie przebiega podobnie jak podczas spotkania osobistego. Różnica polega na tym, że Klient potwierdza swoją tożsamość za pomocą swojego telefonu komórkowego. Dodatkowo, Klient powinien udostępnić swój dowód osobisty w celu weryfikacji danych wprowadzonych do Portalu Agenta. W tym celu Klient przesyła zdjęcia obu stron dowodu na bezpieczny link udostępniony przez Simplea, który otrzymuje SMS-em podczas przygotowywania oferty. Po otrzymaniu zdjęć dowodu osobistego, Simplea akceptuje ofertę. Następnie, po dołączeniu zdjęć i ich akceptacji przez zespół Simplea, na adres e-mail Klienta zostaje wysłana oferta z kompletem niezbędnych informacji oraz instrukcją dotyczącą płatności składki. W trakcie spotkania zdalnego, Klient również potwierdza zgody marketingowe na przetwarzanie swoich danych na telefonie komórkowym.

Czy Agent ma dostęp do widoku polisy i płatności?

Tak, po opłaceniu pierwszej składki, polisa jest umieszczana w katalogu „Moje umowy i oferty” na Portalu Agenta. Agent może w dowolnym momencie sprawdzić, czy polisa została już opłacona i wystawiona.

Od kiedy zaczyna działać ubezpieczenie mojaSimplea 1.0?

Ubezpieczenie zaczyna działać od daty wskazanej w polisie, która może być albo (1) datą rozpoczęcia ubezpieczenia, o którą wnioskował Klient (pod warunkiem, że składka została opłacona przed tą datą), albo (2) dniem następującym po dniu, w którym składka w wymaganej wysokości została opłacona. Za dzień opłacenia składki uznaje się dzień zaksięgowania odpowiedniej kwoty na rachunku bankowym Simplea wskazanym w ofercie.
W przypadku niektórych zdarzeń ubezpieczeniowych obowiązują okresy karencji, co oznacza, że ochrona zaczyna działać dopiero po upływie określonego czasu.

Co to jest Portal mojaSimplea (tzw. Portal Klienta)?
  • Portal Klienta to platforma, na której dostępne są:
  • Przegląd umowy ubezpieczenia – aktualne informacje o posiadanym ubezpieczeniu oraz dokumentacja związana z umową.
  • Możliwość zmiany danych osobowych Klienta oraz uposażonych – w tym wskazanie nowych.
  • Zgłaszanie zdarzeń ubezpieczeniowych.
  • Rozwiązanie umowy.
Od drugiego roku trwania umowy ubezpieczenia, tj. od 2025 r., planowane jest także wprowadzenie możliwości dokonywania zmian w zakresie ubezpieczenia oraz sum ubezpieczenia przez Klienta. Kroki do uzyskania uprawnień do sprzedaży Simplea: Przewodnik dla agentów ubezpieczeniowych.


Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu. Mamy nadzieję, że te informacje ułatwią Wam pracę. Pamiętajcie, że jesteśmy tu, aby pomóc i wspierać Was w każdym kroku współpracy z Klientami.